уторак, 8. септембар 2015.

BLIC ŽENA MOZGALICE

Krajem 2011. godine dobio sam radni zadatak od svojih poslodavaca da osmislim i pripremim tridesetak enigmatskih radova za novi list "Blic Žena MOZGALICE". Broj je bio tematski, kao i svi naredni, a prva tema, naravno, bila je Nova Godina  (naredne teme su bile: zima, "Oskar", šala, proleće, Srbija, leto, Olimpijske igre i zimnica).
Glavna i odgovorna urednica je bila Ružica Mevorah, urednica izdanja Jelena Milentijević, a enigmatiku je pripremala moja firma "UNA-Press", odnosno ja. U prva dva broja trećinu enigmatskih priloga uradio je Saša Čolaković, a od trećeg broja sam sve radio sam. Dimenzije lista su bile 15,5x22,5, broj stranica 68 (sve u koloru, a korice od malo debljeg masnog papira). List je štampan u štampariji APM PRINT doo Beograd na novinskom papiru. Stranice su bile prilično lepo urađene. Art direktor je bio Goran Ratković, a tehnički urednik Uroš Otašević. Ja sam radio sve dijagrame u Korelu i tekst u Wordu (dobio sam originalni font od "Blica").
U ovom listu je bilo najviše skandinavki, klasičnih ukrštenica, osmosmerki, mozaičkih i domino ukrštenica, magičnih likova, sudoku kvadrata... bilo je i dosta interesantnih neobičnih ukrštenica, ispunjaljki, pitalica, kvizova znanja, psiho-testova, glavolomki, humora, grafičkih i matematičkih zadataka. Svi enigmatski prilozi su rađeni u dogovoru sa urednicom izdanja i, uglavnom su imali pokoji tematski pojam, naslovi su bili zanimljivi, često i duhoviti: "Baš domaća ukrštenica", "Cupkaj, kašće ti se samo", "Nagazite pravu reč", "Verbalna Olimpijada", "Rešavajte opušteno", "Jezički salto", "Plivajte kroz slova", "Izvucite reč iz tegle"...
Prvi broj je izašao krajem decembra 2011. godine, a poslednji 10. septembra 2012. Jedan broj (8-9) je izašao kao dvobroj.

2 коментара:

  1. Kupovao sam ovaj časopis, imam sve osim prvog broja. Bio je interesantan i grafički dopadljiv.

    ОдговориИзбриши
  2. Slažem se, Ilija. Nije mogao opstati jer ima previše "kolega" među nama :(

    ОдговориИзбриши